Patiënten op de eerste plaats

In 1781 begon Chobei Takeda traditionele kruidengeneesmiddelen te verkopen in Osaka, Japan. De oprichter van Takeda bouwde een reputatie op, op basis van bedrijfsintegriteit en kwalitatief hoogwaardige producten, kenmerken die zijn verankerd in de bedrijfsfilosofie waardoor wij ons vandaag de dag nog steeds laten leiden.

Een afbeelding van Chobei TakedaWie zijn wij?

Takeda is een innovatief internationaal farmaceutisch bedrijf dat voortbouwt op een geschiedenis van 242 jaar ervaring en zet zich in voor een betere gezondheid en een mooiere toekomst voor mensen over de hele wereld. Met de patiënt centraal in de organisatie.

Onze waarden

Een overzicht van onze waarden: integriteit, rechtvaardigheid, eerlijkheid en volharding.

In het bereiken van onze visie laten we ons leiden door onze waarden: integriteit, rechtvaardigheid, eerlijkheid en volharding. Diversiteit, werken als team, betrokkenheid, transparantie, passie en innovatie maken daar deel van uit. Deze traditionele waarden, het Takeda-isme, vormen de basis voor alles wat Takeda onderneemt.

Vier prioriteiten

Bij al onze activiteiten en beslissingen focussen we ons op vier prioriteiten:

  1. We stellen de patiënt centraal door het leveren van innovatieve producten en services waardoor een optimaal resultaat voor de patiënt wordt bereikt.
  2. In de samenleving vertrouwen opbouwen door op een ethische manier met externe belanghebbenden samen te werken om de resultaten voor de patiënt te verbeteren.
  3. Onze reputatie versterken door samen te werken en innovatieve en gepersonaliseerde oplossingen te creëren waarbij de patiënt echt centraal staat.
  4. Waarde creëren voor en identificeren van nieuwe kansen voor het bedrijf.

Samenwerking met patiëntenorganisaties

Takeda vindt het belangrijk met patiëntenorganisaties samen te werken en hen te ondersteunen. Ook daarmee leveren we een bijdrage aan de kwaliteit van leven van patiënten. Binnen ons bedrijf wordt zorgvuldig afgewogen wat in de relatie met een patiëntenorganisatie passend is. De regels van de Geneesmiddelenwet en de CGR (Code Geneesmiddelenreclame) zijn daarbij leidend.

Volgende artikel

Delen van medische gegevens: doen of niet?